Z aparatu fotograficznego do Internetu
Lubisz fotografię i dzielisz się nią, kiedy tylko możesz, z przyjaciółmi. Używasz albo aparatu fotograficznego, albo telefonu komórkowego, ale wtedy pojawia się problem: jak dostosować rozmiar zdjęć, aby pokazać je w sieciach społecznościowych? W poniższym artykule wyjaśniamy to krok po kroku.
Media społecznościowe
Głównym narzędziem sieci społecznych, a ich moc, są obrazy. Trzeba więc wziąć pod uwagę dobrą jakość podczas przesyłania ich. Jeśli masz jakieś problemy, możemy pokazać Ci różne sposoby depikselacji obrazu.
Są to media, które zazwyczaj lubimy czytać po przekątnej, z nadmiarem informacji. Dlatego najwybitniejsze treści multimedialne to takie, które sprawią, że zakotwiczymy się w jakimś konkretnym punkcie w nieskończonym ciągu prezentowanych nam aktualizacji.
W rzeczywistości każdy portal społecznościowy ma swoje własne formaty i proporcje. Ich znajomość pomoże nam być bardziej dokładnym w przesyłaniu naszych zdjęć. Zwłaszcza w przypadku, gdy robimy zdjęcia aparatami o wysokiej rozdzielczości, takimi jak lustrzanki lub aparaty kompaktowe. Sprzęty te nie mają mechanizmów dostosowywania się do sieci, jak może to zrobić telefon komórkowy.
Trzeba też mieć świadomość, że sieci i związane z nimi aplikacje są stale aktualizowane i co jakiś czas poprawiane są dopuszczalne rozdzielczości. Jednak obecnie istnieją różne proporcje i rozmiary, o które powinniśmy zadbać, rozróżniając obrazy na profil i te, które wypełnią naszą ścianę. A o tym co wrzucają na swoje profile w mediach społecznościowych znane osoby, przeczytasz na stronie www.skandal.pl
Instagram.
Instagram jest królową zdjęć, powstał po to, by się nimi dzielić i choć dziś można z nim robić wiele rzeczy, to wciąż jest to jego główny cel.
- Odpowiedni profil.
Zanim przejdziemy do różnych sposobów, które możemy rozwijać na Instagramie, musimy zadbać o swój wizerunek, mieć porządny profil. Wiele osób nie posiada obrazu zoptymalizowanego do odpowiedniej jakości, dlatego zalecamy wziąć pod uwagę dwie rzeczy: proporcje obrazu są całkowicie kwadratowe (1:1), a rozdzielczość wynosi tylko 320×320 pikseli.
Po wybraniu obrazu, który dostosowuje się do tych dwóch punktów, musisz wiedzieć, że zostanie on przycięty, aby zmieścić się w okrągłym oknie, więc naprawdę ważna część profilu musi być w centrum.
- Oryginalny obraz: kwadrat.
Tak, Instagram został uruchomiony z kwadratowymi zdjęciami i jest to znak tożsamości serwisu, choć możliwe jest wprowadzenie wszystkich rodzajów formatów, my skupimy się na tej konkretnej proporcji (1:1).
Maksymalna rozdzielczość z jaką będziemy pracować w tym trybie to 1080×1 080 pikseli, wszystko co jest wyższe zostanie przycięte, a jeśli jest niższe to tracimy na jakości. W rzeczywistości system wewnętrznie może zapisać obrazy do 2,048×2,048 pikseli, możemy zdecydować się na tę opcję, jeśli chcemy, aby nasze obrazy były wyświetlane z wyższą jakością w przyszłości. Idea, że wszystkie zdjęcia powinny być kwadratowe jest oczywista, panel Instagrama pokazuje mały podgląd wszystkich naszych ujęć.
Nawiasem mówiąc, jest to jedyny możliwy format, gdy zdecydujemy się zrobić „karuzelę” zdjęć, czyli stworzyć kolekcję obrazów w ramach tego samego postu na Instagramie. Wszystkie muszą być kwadratowe, w przeciwnym razie zostaną przycięte.
- Obrazy poziome.
Zdjęcia, które są szersze niż wysokie, często stosowane w krajobrazach, mają problem w interfejsie Instagrama, który jest bardziej przystosowany do pokazywania kwadratów lub zdjęć pionowych. W linii czasu sieci są one mniejsze i dlatego mniej widoczne. Z tego powodu mamy nieco ograniczoną maksymalną rozdzielczość 1 080×566 pikseli (1,91:1), do której musimy się dostosować, jeśli chcemy uzyskać przyzwoitą jakość.
- Obrazy pionowe.
Dużo lepiej jeśli nasz obraz jest wyższy niż szerszy, jak ekran naszego telefonu. Ten typ obrazu to głownie portrety. Idealna rozdzielczość dla naszych obrazów to 1080×1 350 pikseli (4:5). Oczywiście po wyświetleniu w panelu Instagrama są one przycięte tak, aby tworzyły kwadrat. Ale oglądane w całości, są tymi, które najlepiej wykorzystują nasz ekran.
- Co z historiami IG?
IG Stories są czymś w rodzaju nowego, efemerycznego sposobu opowiadania o rzeczach, posiadania bardziej dynamicznego profilu. Ale jest tu też miejsce na zdjęcia i filmy, a do ich wyświetlania służy cały ekran. Maksymalna rozdzielczość dla tego typu treści to 1 080×1 920 pikseli (9:16).
Twitter.
Zmieniamy temat, aby dowiedzieć się, jak Twitter działa w zakresie obrazów. Bardziej ogólna sieć społeczna, w której obraz jest tylko kolejnym elementem, ale nie głównym bohaterem.
- Profil i nagłówek.
Jak w każdym serwisie społecznościowym należy identyfikować się z jakością, musimy mieć przyzwoite zdjęcie profilowe, a w przypadku Twittera także nagłówek. W przypadku profilu możemy wybrać obraz do 400×400 pikseli, jeśli chodzi o nagłówek, obraz, jaki możemy stworzyć to 1500×500 pikseli.
- Obrazy w sieci
W linii aktualizacji Twittera, zdjęcia powinny mieć rozmiar od minimum 440×220 pikseli do maksimum 1024×512 pikseli. Maksymalny rozmiar to 5MB, a jeśli używamy GIF, to nie więcej niż 3MB.
Przy wyświetlaniu obrazów musimy pamiętać, że na osi czasu jest podgląd, a po kliknięciu w obrazek jest pełny widok. Jeśli jest to grupa zdjęć — do czterech. Są one w kwadratowym formacie, ale po kliknięciu na nie otworzą się w całości.
Facebook.
- Profil i nagłówek.
Dobre zdjęcie reprezentuje Cię w sieci. W przypadku Facebooka musi to być kwadratowe zdjęcie o rozmiarze 180×180 pikseli. Tutaj mamy też na górze obrazek „cover”, który jest znacznie większy – 820×312 pikseli i daje nam więcej swobody w byciu kreatywnym i pokazywaniu tego, czym jesteśmy lub co lubimy.
- Obrazy w sieci.
Jak powinny wyglądać obrazy na osi czasu? Idealna rozdzielczość do wgrywania zdjęć to 1200×630 pikseli. Choć jeśli pracujemy z albumami, maksymalny rozmiar może wynosić 2 048×2 048 pikseli.
Jak dostosować nasze zdjęcia?
Jak mogliście się przekonać, najpopularniejsze portale społecznościowe pokazują zdjęcia z jakością. Nie są one jednak zaprojektowane tak, aby przesyłać je w rozdzielczości, w jakiej robi je nasz aparat, ani w idealnych proporcjach. Na szczęście sieci mają zintegrowane aplikacje, które pozwalają na dokonanie korekt podczas aktualizacji.